Německé internetové známky
Od této služby německé pošty je nutno na tomto místě alespoň krátce odlišit další systém, který je známý v německé poštovním provozu jako Frankit, u doporučených zásilek jako FRANKIT. Odlišuje se od shora uvedených hybridních systémů, zejména od internetových známek. Vzhledem k tomu, že je rozšířen v Německu a v zemích okol nás (Rakousko, Slovensko apod.) uvádím alespoň základní informace. Frankit je výplatní technologie Deutsche Post AG (DPAG). Je přímo spojená se zavedením digitálních výplatních strojů ve výrobnách DPAG. Program byl zahájen v dubnu 2004 a je od klasických (i když v některých případech i digitálních strojů) odlišen modrou barvou a atypickým vzhledem výplatního otisku. Otisk obsahuje nově vyvinutý kód „36×36-dataMatrix-Code (2-D-Strichcode)“. Jsou využity digitální technologie a na otisk jsou používány samolepky. Pro doporučené zásilky otisk obsahuje další čárový kód. Má místo i na údaje dle potřeby odesilatele/uživatele. Vedle data odeslání je uveden tzv. IDENTCODE, identifikační kód. Obsahuje informaci o výrobci, typu a seriovém čísle příslušného výplatního stroje. V Německu mají výrobci tyto kódy (v zásadě desetimístný):
1D – Neopost |
2D – Frama |
3D – Francotyp-Postalia |
4D – Pitney-Bowes |
5D – do roku 2011 neobsazeno |
6D – Telefrank |